WINNIPEG Be ready;)

Monday, November 18, 2019

Exploratory Visit: Підготовка

Ну що ж. Віза давно на руках, квитки в кишені. Літак через декілька днів. Речі почав пакувати. Навіть більше того, пакуються ліки та подарунки.

Інформацію щодо того що треба зробити готуючиь до візиту ви знайдете нижче.

Слід знати, що запрошення від КУК не має строку давності і коли саме ви відвідаєте провінцію залежить лише від Вас. Особисто я знаю візитерів які мали інтерв'ю через пів року після отримання запрошення та готової візи (візу все ж таки бажано зробити поскоріше). Також, планувати свій візит зручно маючи візу на руках, оскільки ви знаєте скільки офіцери Вам дали часу. Деякі візитери мають лише 3х місячну візу, деякі візу на пів року, я мав візу на рік, щасливчики мають візу до кінця дії паспорту.

Мені за місяць до візиту на пошту приприйшов лист, що у мене на візиті буде куратор. Також одразу було надано його контакти. До свого куратора Ви можете звертатись якщо Вам потібна якась допомога або виникають питання. Саме до куратора Ви надилаєте свій план візиту перед візитом. Також часто куратори проводять тури, щоб трошки Вас ознайомити з містом.

Також деколи куратори просять привозити, по можливості, літературу українською мовою. Дехто везе книжечки для малят, я ж вирішив охопити більше коло читачів і привіз книги з серії детективних пригод для старших дітей. Такі книги можуть бути цікавими не тільки для дітей, а й для дорослих. Як я потім дізнався, є ідея створення української бібліотеки.

Підготовка плану візиту

Критично важливим перед візитом є підготовка детального плану. Ретельно опрацюйте наявну інформацію та оцініть свою ситуацію. Зробивши висновки прикиньте перелік місць які було б непогано відвідати та людей з якими зустрітись. Чим більш ретельно буде продуманим Ваш план, тим менеше Вам треба буде імпровізувати та більш спокійнішими Ви себе почуватимете. Для мене приблизний план був таким:

Обов'язкові пункти плану:

  • Тур містом. Заплануйте місця які вам цікаво було б відвідати, наприклад я планував обов'язково відвідати: Manitoba Legislative Building, The Forks, Canadian Museum For Human Rights, The Manitoba Museum; Додатково хотілось відвідати наступне: South Point Park, Lyndale Drive Park North, Esplanade Riel Footbridge, Winnipeg Railway Museum, etc. Все залежить від Вашого куратора на візиті, однак можна планувати що, наприклад, Manitoba Legislative Building та The Forks ви відвідаєте під час туру містом з вашим куратором.
  • Школи та садочки - якщо у вас є діти, якщо ж дітей немає можна розглядати цей пункт плану як рекомендований.
  • Люди, що мають ту ж саму професію що й Ви. Бажано знати про те, як організовано процес отримання ліцензування або працевлаштування на реальних прикладах.
  • "Opportunities for Employment Inc." - необхідно зареєструватись на візит заздалегідь. В OFE Вам підкажуть ким ви та ваша половинка зможе працювати в Канаді. Рекомендую записувати всі варіанти, ця інформація може бути корисною на інтерв'ю з офіцером.
  • Рекрутингові фірми. Навіть якщо для вас немає сенсу їх відвідувати, як наприклад це було для мене, адже жодна з них не змогла мені нічого порадити, все ж таки рекомендую додати їх до свого плану.
  • Зустріч з потенційними роботодавцями. Один з найважливіших пунктів. Навіть якщо Вам потрібне ліцензування, як мені, Вам необхідно мати хоча б 3 візитки від роботодавців. Особисто я за тиждень до візиту знайшов декілька інжинірингових компаній, що шукали працівників, і вже на візиті просто їхав за адресою казав що я лише на візиті але роблю дослідження щодо потерційних місць працевлаштування після переїзду. Жодна з компаній, в яку я заїжджав не відмовила мені в візитівці. 
  • Інституція що видає ліцензії. Це пункт плану Вам є обов'язковим, якщо робота по вашій професії вимагає ліцензування. Якщо Ви єінженером  потребуєте ліцензування, скоріше за все Вам сюди
  • "Manitoba Start". Тут Вам розкажуть чим Вам зможуть допомогти коли ви остаточно переїдете в Вінніпег.
  • Interview with the Manitoba Provincial Nominee Program officer. В принципі цей пункт плану і є мета Вашої їздки до Манітоби.

Рекомендовані пункти плану:

  • Магазини та молли (Walmart Supercentre, Dollarama, etc.) Знайомство з продуктовим кошиком та цінами. Хоча раджу ознайомитись з цінами заздалегідь, наприклад, через walmart.ca.
  • Університети. Якщо Вам потрібно буде здобувати нові знання, наприклад, з метою ліцензування, бажано знати в яких з учбових закладів ви можете це зробити.
  • Парки. Цей пункт більше для себе, щоб розуміти реалії можливого нового місця проживання.
  • Церкви. Цей пункт в плану не є обов'язковим. Однак, зважившись відвідати церкву ви маєте можливість не тільки побачити різницю між українськими церквами в Україні та Канаді, а й завести нових знайомих. Це перший крок для побудови так званого "Social circle". Особисто я б радив все ж таки знайти час на візит у неділю в церкву але вирішувати лише Вам.
  • Ріелтор. Як на мене цей пункт плану не є обов'язковим, однак хоча б з одним з ріелторів можна зустрітись під час візиту щоб запитати про особливості районів та міста в цілому. Наприклад, мене цікавило чи не підтоплює Вінніпег, на фоні частих весняних затоплень міст в Квебеці та Онтаріо. Як виявилось обвідний канал, що побудований в місті, таки працює.
  • Різноманітні українські організації.
  • Банки та кредитні спілки. Можна навіть відкрити рахунок, наприклад в Carpathia Credit Union.
  • Ком'юніті центр району де ви мешкаєте або який Вам прилянувся. Варто відвідати, щоб знати до чого Ви та ваші діти матимуть доступ, якщо ваша сім'я мешкитиме в цьому районі.
Вам же, як візитеру, необхідно більш детально розписати, наприклад, які магазини, садочки, школи, і т.д. в залежності від вашої ситуації (професія, наявність дітей, тощо) Ви плануєте відвідати. Офіцеру в першу чергу важливо знати, що ви приїдете і влаштуєтесь на роботу, дітей в школи/ садочки, а вже потім які парки магазини ви відвідали поки були на візиті. Однак я вважаю неважливого під час візиту бути не може, кожна локація містись певну інформацію яка може мати певну цінність для Вас.

Впорядкування візиту

Перед візитом я також спробував систематизувати всі місця, що маю відвідати, з метою полегшення орієнтації в місті наступним чином:
1. Відмітити на мапі всі локації, що я маю відвідати по дням (окремими слоями в Google maps);
2. Заповнити свій календар розкладом всіх зустрічей та місць, що маю відвідати адже деякі зустрічі були заплановіні на конкретну годину заздалегідь.

Нажаль жоден з варіантів мені не був зручним. У першому варіанті деякі місця могли бути поряд але заплановані для відвідування в різні дні, і я витрачав свій час щоб дістатись якоїсь локації двічі. У другому ж варіанті я також не бачив локацій і міг через день відвідувати одну й ту ж вулицю. Та й при плануванні зустрічей за допомогою календаря я знав лише коли в мене є вікно, проте не знав де я буду.

На 3й день я перейшов на повне користування календарем, попередньо додавши там геолокації кожного місця. Також не забудьте що календар міняти час відповідно до системних налаштувань, врахуйте це при заповненні календаря, з ментою уникнення додаткової роботи по перенесенню годин. Так я міг йти по списку й бачити всі локації одночасно в додатку Google maps. Ті локації, які я вже відвідав на мапі позначав іншим маркером. І у випадку, коли в мене був вільний час після завершення візиту я просто дивися чи немає місць, що я ще маю відвідати поруч з моїм поточним розташуванням. Як виглядав мій календар та мапи наведено на прикріплених зображеннях.
                

Знайти житло

Важливо також перед візитом домовитись про житло, якщо ви не плануєте жити в готелі, або знімати помешкання через Airbnb.com. Багато вихідців з України приймають до себе візитерів за помірну плату. При цьому з ними можна домовитись щоб зустріли в аеропорту а потім ще й завезли в аеропорт при відльоті.

Орендувати авто (якщо треба)

З авто набагато легше пересуватись містом і за його межами. Візьміть по можливості в аренду авто - не пошкодуєте. Їздити в місті достатньо легко, а поза містом взагалі насолода. В Україні я буваю за кермом не більше 3 разів на рік, однак в Канаді я відчув себе впевненим водієм. В Італії їздити для мне було набагато складніше та з більшим стресом через агресивну італійську культуру водіння. Авто я рентував також у місцевих жителів, хоча дехто робить це через компанії через компанії, тут як вам зручніше. Мені авто обійшлось в 20 доларів в день. Плюсом орендувати у жителів є те, що тебе також можуть зустріти в аеропорту і відвезти до нього, за домовленості. Мінусом може бути, що Вам можуть декілька разів міняти авто. В мене їх було 2 за візит. Ще одним мінусом може бути те, що вам попадеться авто яке просто сипалось на ходу, нажаль в мене таким було перше авто. Проте 2гим мені дістався новісінький Chevrolet Silverado. В компанії ви скоріш за все отримаєте нове авто яке замовляли, або подібного класу.

Знайдіть візитерів, що будуть одночасно з Вами на візиті

Також, рекомендую дізнатись чи буде хтось з візитерів на візиті одночасно з Вами та сконтактувати з усіма. У моєму випадку на візиті було ще 3 візитера. Це і веселіше, і практичніше з точки зору часу, присвяченого вам на візитах. Наприклад в школу приїхало одразу 3 сім'ї і візит зайняв всього 30 хв вчителя. У випадку ж якщо б кожен візитер приїхав окремо ми б змарнували комусь багато часу.