WINNIPEG Be ready;)

Saturday, June 15, 2019

Visitor Visa Canada



Неділя, 2 липня 2019 року. Саме в цей день я отримав лист запрошення від Імміграційного Комітету Манітобської провінційної Ради КонгресуУкраїнців Канади. В отриманому листі говорилось про те, що моє Звернення було розглянуто представниками Manitoba Provincial Nominee Program (MPNP), та вони готові провести зі мною інтерв'ю протягом мого Exploratory Visit.

#Вся інформація актуальна станом на липень 2019 року.

Що сказати, це був ШОК … Я перечитував лист декілька разів і не міг повірити своїм очам. Чому цей лист для нас був шоком, запитаєте ви? А тому, що на запит документів від Імміграційного Комітету Манітобської провінційної Ради Конгресу Українців Канади. Який надійшов мені 19 травня 2019 року я надіслав повний комплект запитуваних документів аж 28 травня 2019 року. Тобто вже на п'ятий день я отримав запрошення, що було досить швидко і не очікувано.

Що ж, за пів години я почав гуглити що ж мені робити далі, ... а за годину остаточно заплутавшись я став писати всім, з хто наразі готується на Exploratory Visit. Я задавав купу запитань про те, що ж мені робити з цим листом і що саме треба для того щоб отримати візу. Скажу чесно, всі відповідали достатньо люб'язно та спокійно, я думаю через те, що всі свого часу просто пережили цей приємний шок, і мене розуміли.

І так, що ж я дізнався? І як я діяв?…

1. Листа запрошення достатньо для початку процесу подачі документів на отримання Visitor Visa.

2. Щоб трошки відійти від стресу, йдем за посиланням і дивимось відео, яке дасть Вам загальне уявлення про онлайн подачу документів на візу: #34. Получение Туристической/Гостевой визы в Канаду - запись прямого эфира.

3. Далі переходимо на офіційний сайт CIC та проходимо опитування для того, щоб визначити потрібну вам візу та Ваш перелік документів, необхідний для подачі на Visitor Visa (він може різнитись для різних країн). Зазначений перелік загалом актуальний як для онлайн подачі, так і для подачі в паперовому вигляді через візовий центр (я так думав спочатку).


З урахуванням наданих мною відповідей я отримав наступне:



Після чого продовжуємо проходити опитування і отримуємо Вашу персональну інструкцію:






Мій вибір був подача через візовий цент, оскільки в моїй життєвій ситуації треба було діяти швидко, і не хотілось затупити з документами…. А я міг, і зробив це, про що мені і вказали працівники візового центу (допустив пробіл в досвіді роботи). Кажуть онлайн подача в принципі швидше, і я ,мабуть, згоден, ви не витрачаєте 2 дні (день подачі, та день отримання), однак загалом це спірно, адже треба витратити час на візит в візовий центр для здачі біометрії та надсилання паспорту в посольство.

4. Для подачі онлайн реєструєтесь на офіційному сайті CIC через GCKey.

5. В моєму ж випадку я зібрав перелік визначених на кроці 3 документів, паралельно заповнюючи анкети зі сторінки Applicationforms and guides – саме цей перелік був основним для мене, а не отриманий на кроці 3 (треба вибрати свою країну, щоб отримати всі необхідні форми). Всі документи, що були українською мовою я перекладав на анлійську без завірення нотаріусом, лише просив печатку бюро перекладів на кожній сторінці перекладу та прошити.



6. В моєму випадку, на все, про все, збір та переклад необхідних документів я витратив 10 днів. З пакетом документів 12.06.2019 я пішов в Візовий центр без попереднього запису:
Форми:
· Document checklist  Imm5484e
· Application for Temporary Resident Visa  Imm5257
· Family information  Imm5707
Документи:
· Паспорт громадянина України для виїзду за кордон (1) (старий паспорт – тільки сторінки з помітками та інформацією  в якості Travel History)
· Паспорт громадянина України для виїзду за кордон (2) (паспорт з яким буду їхати – тільки сторінки з помітками та інформацією  в якості Passport)
· Запрошення від КУК (в якості Invitation Letter)
· Справка-виписка з банків по стану рахунку та рух за пів року (в якості Proof of Means of Financial Support)
· Справка з роботи де говориться, що за мною зберігається місце на період відпустки + доходи за пів року (в якості Proof of Means of Financial Support)
· Purpose of travel (тут описав, хто я такий, коли їду, де житиму, чого їду, що буду робити, чому повернусь - згалом на 2 сторінки) (в якості Purpose of Travel)
· Свідоцтво про шлюб (в якості додаткового роз'яснення що мене вдома чекають в Purpose of Travel)
· Свідоцтво про право власності на нерухоме майно (в якості роз'яснення що мене є нерухомість в Purpose of Travel)
· Свідоцтво про переміну прізвища, імені, по батькові (в якості Purpose of Travel, як додатковий документ, бо в свідоцтві про право власності на нерухоме майно вказано попереднє прізвище)
Не забудьте:
· 2 фотокартки з ім'ям та датою народження на звороті, якщо ви здавали біометрію попередні 10 років і знову подаєтесь на візу. Якщо ж ви здаєте біометрію саме в цю подачу – фото не потрібне, що мені підтвердили і в візовому центрі.
· Оплатити Fees онлайн перед відвідування візового центру.

7. За попередньо отриманою інформацією я знав, що зранку ( о 8:30) менше людей в візовому центрі. Я був в шоці, коли зайшов в приміщення о 8:00, підійшов до ліфта і побачив довжелезну чергу. Як виявилось, для подачі на канадську та французьку візи є окрема черга. В потрібній мені черзі людей було не багато, я був 17м. Вже в візовому центрі я дізнався, що на візит в візовий центр для подачі на канадську візу також можна попередньо записатись, як і на здачу біометрії (я не був записаний, і не зрозумів на що взагалі то впливає. Можливо є пріоритет якщо багато людей). Черга проходила достатньо швидко, однак очікуючи своєї черги я зрозумів мій промах… Я не оплатив Візу та Біометрію (185 CAD) онлайн, що потім вилилось мені в додатковий час очікування та додаткові 100 грн. витрат.

8. Ось і надійшла моя черга. Я одразу сказав, що мої Fees не оплачено, на що отримав відповідь "Не проблема, можна оплатити в нас, за додаткову плату". Я заспокоївся. Десь о 9:00 перебравши мої документи, віддавши всі копії (а я їх поклав з надлишком, про всяк випадок), і спитавши чи це все, менеджер попросила чекати поки вона мене покличе для оплати. … я чекав довго… о 10:30 мене покликали на оплату… стоїть ПК, за шторкою, де інший менеджер створює під Вас акаунт на сайті Eservices, з вашим паролем та логіном (треба мати доступ до пошти, куди прийде підтвердження реєстрації). В цьому, новоствореному, персональному кабінеті й була виконана оплата від мого імені, з моєї картки (не забудьте зняти обмеження на онлайн розрахунок, якщо таке є) й виконано процедуру оплати, після чого менеджер роздрукувала мені сторінку реєстрації (для подальшого користування кабінетом), квитанцію про оплату (яка також надійшла мені на пошту), вийшла з мого кабінету та відправила до менеджера по прийому документів в якого я був до цього (без черги).

9. Без черги то без черги,… але таких було аж 2є, я і ще одна жіноча, яка "без черги" була перша😉. Дочекавшись своєї черги підійшов до вікна. Менеджер ще раз подивилась всі мої документи. У неї були сумніви як позначити моє запрошення від КУК у чек листі. Порадившись з колегами щось проставила (нажаль, не пам'ятаю чи то запрошення по роботі, чи то ще якесь … але то була перша опція зверху). Спакувала всі мої документи разом з моїм паспортом до паперового конверту та роздрукувала мені квитанцію про оплату зборів Візового центру. І зі словами "… очікуйте від 2х до 10ти днів …" направила на оплату та подальше очікування в черзі на біометрію.

10. Оплативши 143,20 грн. зборів (інші відвідувачі платять лише 50 грн. Все що більше 50 грн – то сплата за послуги менеджера в допомозі в оплатні Fees) я чекав… не довго… Як виявилось менеджер по біометрії періодично виходила й брала папки з готовими комплектами документів, і тільки я сів чекати, вона вийшла за черговою порцією папок. В черзі я вийшов п'ятим. Я так розумію чия папка вище, той і перший.

11. Прочекавши 10-15 хвилин мене запросили на біометрію. Сів. Ознайомився з умовами, що були приклеєні на столі та погодився на них (іншого вибору в мене не було😁). Показав руки менеджеру. Показав руки на камеру. Зняли відбитки. Зробили фото. Наліпили на квитанцію наклейку зі штрих кодом про здачу біометрії та сказали берегти як зіницю ока всі 10 років. Сказали, що я вільний, можу йти.

12. Вже на виході я зрозумів, що щось не так. А саме, я не отримав свій паспорт назад, хоча окремі відвідувачі його отримували. Як виявилось, назад паспорти отримують тільки ті, хто подається онлайн. Я ж подавався в паперовому вигляді  відповідно мій паспорт направлять одразу в посольство.

13. …прийшовши додому я зрозумів, що в онлайн формі вимагалась форма Family Information (IMM5645), яку я не приклав. Вона відрізняється від форми Imm5707 (прикладеною мною) лише тим, що є більш повною та має розділи для зазначення інформації про братів та сестер,… я почав переживати.

14. Прийшовши на роботу пробував перевіряти стан справи на сайті візового центру TRACK YOUR APPLICATION. "Tracking ID No" брав з квитанції про оплату, в якості "DOB (DD/MM/YYYY)" вбивав дату коли направив запит на візу – результатів не отримував (знаю, затупив, тільки на 2й день до мене дійшло, що DOB це "Date Of Birth"😕).

15. Періодично повторював запити й на наступний день. Під обід вирішив підв'язати свою паперову подачу до мого кабінету на сайті CIC. Для цього треба зайти в кабінет (якщо у вас немає – його треба створити), натиснути на посилання "Add (link) your application to your account" в секції "View the applications you submitted", і надати відповіді на запитання. Після завершення процес пов'язування, Ви отримаєте повну інформацію щодо вашої заявки.

16. Підв'язавши свою заявку до кабінету я отримав наступне:



17. Наступного дня, дочекавшись повідомлення на сайті візового центру, що мій паспорт вже в них, я поїхав за ним. Загалом, процес отримання візи зайняв 3 дні з днем подачі, та днем, коли було забрані документи. Хочу також зазначити, що візовий центр проінформував мене листом на електронну пошту, що мої документи вже в них (хоча менеджер говорила, що лист не відправляють, нав'язувала смс за 50 грн.). Також в конверті з паспотром мені повернули переклади офіційних документів.

На моє щастя мені дали візу з формою IMM5707, хоча на майбутнє буду мабуть заповнювати форму IMM5645, що є більш повною за наповненням, або одразу обидві.

Тепер я щасливий власних Visitor Visa в Канаду, що дійсна рік, нажаль на більше не дали, проте все було швидко.

Загалом витрат: ~165USD